.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معضل ترافیک ساری ، نیازمند عزم ملی مسئولان استانی
سخنم با شهر ساری مرکز مازندران است که با واژه نامانوس ترافیک سنگین بیگانه بود و امروز شهروندان ساروی از توسعه شهری و حرکت کردن به سوی کلان شهر شدن چیزی جزء ترافیک سنگین نصیب شان نشده است
معضل ترافیک ساری ، نیازمند عزم ملی مسئولان استانی

مرتفع شدن ترافیک مركز مازندران عزم ملی را طلب می کند وهماهنگی لازم میان دستگاههای مرتبط درهمه ی جوانب امری ضروری است.

گذشتگان ما حتما ساری چند سال پیش را به یاد می اورند.کوچه های باریک و پیچ در پیچ محله های قدیمی با خانه های کلنگی حیاط دار که که جایشان را امروز اپارتمان های چند طبقه گرفته است. خیابان ها و معابر خلوتی که در ان اثری از ازدحام خودرو ها ،ساعت ها زندانی شدن شهروندان در راهبندان نبود مردمی که سوار شدن به تاکسی نارنجی و یا پیاده رفتن به محل کار و یا برگشت به منزلشان را به داشتن خودروی شخصی ترجیح می دادند.
حالا این روزها سیمای شهرمان با گسترش شهر نشيني و تحولات درونی آن و همزمان با رشد عمودی و افقی ساختمانها و فضاهای شهری و دگرگونی روابط انسانی و رفتارهای جمعی جلوه های تازه ای را به خود می بیند.
حالا که دیگر خیابانها و معابر خلوت شهرمان سالهاست که جای خود را به خیابانهای مملو از خودرو داده است و ترافیک همان واژه نامانوس سالهای گذشته امروز در قالب معضلی بزرگ و لاینحل خود را به مسولان و شهروندان این شهر نشان داده است باید فکری اساسی کرد تا مردم مرکز مازندران را که از مرکز بودن هیچ منفعتی نبرده اند نجات داد.
اری سخنم با شهر ساری مرکز مازندران است که با واژه نامانوس ترافیک سنگین بیگانه بود و امروز شهروندان ساروی از توسعه شهری و حرکت کردن به سوی کلان شهر شدن چیزی جزء ترافیک سنگین نصیب شان نشده است

در ساعاتی که دانش آموزان راهی مدرسه می شوند و یا پایان کلاس دانشجویان دانشگاه ها است ترافیک مرکز مازندران در حد انفجار می شود و این معضل به حدی می رسد که مامورین پلیس راهور کاری از عهده اش بر نمی آید و خودروهای سردرگم برای پیمودن راه منزل خود به هر دری میزنند تا بتوانند بر ترافیک عريض و طويل مركز مازندران غلبه کرده و پیروزمندانه با حرکتي سريع خود را از بند ترافیک نجات دهند و در این بین نکته قابل تامل این است که ساری به عنوان مرکز مازندران روزانه پذیرای شهروندان دیگر شهرستانهای مازندران است که متاسفانه با ندانستن آدرس خیابانها و کوچه ها بر آتش ترافیک ساری هیزمی خشک می ریزند که چه مشکلاتی را ما شهروندان ساروی به غیر از خجالت کشیدن از مهمانان غیر مازندرانی متحمل می شویم كه بساط دستفروشان شهر در غروب مركز مازندران نيز در اين بين ديدن دارد.
اگر هر انسان غير كارشناسي وارد مركز مازندران ساري شود پي به عدم توسعه يافتگي اين شهر خواهد برد

البته واقعیتی است که شهر و شهر نشینی از روزهای گذشته تا کنون دچار تحولات اساسی و انکار ناپذیری شده که بخش عمده ای از ان در اثر اقدامات طرح ها و پروژه های ریز و درشتی است که شهرداری ساری با کمک شورای شهر انجام داده که کافی نیست و نکته اساسی اینجاست که برای رفع مشکل ترافیک مازندران که اعتبار استان مازندران است باید همه مسولان استانی خصوصا استاندار مازندران با جدیت و اراده عملی وارد کارزار شده تا این معضل به پایان برسد و اگر غیر این باشدشهروندان ساروی باید همچنان شاهد پیامد های ناشی از ترافیک سنگین شهری و بین شهری در ساری باشند و در آینده نزدیک شاهد آلودگی زیست محیطی مرکز مازندران خواهیم بود که ای کاش به آن بلا دچار نشویم و هواي پاك ساري حداقل توقع شهروندان ساروي است.

الیاس خلیلی(خبرنگار)


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 22 مهر 1390
مشکل ترافیک ساری ساختاری است نه با حرف و حدیث حل می شود و نه با ایجاد ابنیه های مختلف بلکه برنامه ریزی دقیق می خواهد مبتی بر سامانه اطلاعات
Saeed 22 مهر 1390
...... ترافيك سارى آنقدر كه در سايت ها بزرگ ميشود در واقعيت و براى خود مردم سارى بزرگ نيست! ساعات شلوغى كه فرموديد كجاى ايران ترافيك نيست كه سارى نباشد؟ يه جورى از توسعه سخن ميگوييد كه انگار شهر هاى ديگر كشور خداى نكرده لندن شده اند! بحث تهران و تبريز و .. ٤ يا ٥ شهر بزرگ جدا،، اما ساير شهر ها و مردم بيچاره شان درگير همه اين مسائل هستند، حتى بدتر! شما يه بار بريد همين شهر سمنان كه ادعاى پايتخت شدن دارد،، اونوقت مياى خاك سارى و شهراى ديگه استان رو ميبوسى! در ضمن شهر هاى ديگه كه يه نماينده خائن ندارن كه تمام وقتشو بذاره واسه جدا كردن روستاى خودش از سارى! من با جدا شدن يه قسمت از شهرستان مخالفتى ندارم! اصلا حق اونهاست كه بخوان مستقل باشن،،اما حق اين مردم هم بود كه حداقل يه مقدار هم وقت واسشون تو مجلس صرف بشه... زنده باد شهر سارى! شهرستان بحثش جداست...
نا شناس 22 مهر 1390
وقتي مسول ترافيك مركز استان يه جون بي تجربه باشه و بگه ترافيك زماني مشكلش حل ميشه كه مردم هيچوقت ماشين بيرون نيارن، بهتر از اين نميشه
نا شناس 22 مهر 1390
وقتی سازمان ترافیک شهرداری به جای کار اساسی فقط بلده مراسم بگیره از این بهتر نمیشه
نا شناس 22 مهر 1390
ساري ديگر يك روستاي بزرگ نيست و شهروندان ساكن ساري ديگه اصيل ساروي نيستند اينها ساكنيني هستند كه بواسطه مركزيت و شهريت ان امروز در اين شهر سكني گزيدند اما خيابانهاو معابر و شهر سازي و مديريت شهري مثل دهه 40در اين شهر اجرا ميگردد و حتي با وجود افزايش چندين برابري جمعيتي در طي 30سال اخير هيچگونه تغيير ي از فضاي عمومي حاصل نشد بلكه پارك شهرداري راهم به استانداري اضافه كردند و اينراهم از شهروندان دريغ كردند و مقامات ارشد استان بواسطه رانتهاي بي شماري كه در اختيار دارند حتي فرزندان و همسران خودرا در تهران ميگذارند و خود فقط از امكانات اسنانداري استفاده و هفته اي 2روز در استان و مابقي براي ديدن يار به بهانه پي گيري مسائل استان به پايتخت مي روند شما انتظار برنامه از مديران پروازي بيشمار استاني داريد اينها كبوتران حرمند نه متوليان امامزاده
st 23 مهر 1390
ساختار مديريتي در حوزه ترافيك در شهر ساري توانمند نيست
نا شناس 23 مهر 1390
عیب کار تو حوزه شهرداری و شهرسازیه . میدان خزر با این فضا و این پل بازم ترافیک!!!؟؟؟؟ یعنی به مغز آقایون نمی رسید که میزان مایعی که از قیف خارج میشه به خروجی اون بستگی داره نه به دهنه گشاد قیف!!!؟؟؟؟؟؟ این همه فضا صبح بود چی زدن که همیشه خدا ترافیک سنگین داره. اما گفتن اینها هم بی فایدست
نا شناس 23 مهر 1390
موقع طرح پارک ممنوع و حمل با جرثقیل راهنمایی و رانندگی نقثش مهمی داره چون از محل جریمه و حمل پول خوبی می گیره اما موقع راهسازی و پل زدن اصلا تو میدون نیستند. به این میگین پلیس نمونه
نا شناس 23 مهر 1390
حالا خوبه استانداری تو مرکز استانه و این ساختار قدیمی هنوز حفظ شده
نا شناس 23 مهر 1390
با احترام ، همه دستگاههای ملی و استانی باید به فرماندار محترم ، شورای شهر و شهرداری ساری کمک نمایند این یک ضرورت است . ساری هم شهری مانند دیگر شهرها برای شهروندان خود است و هم مرکز استان برای پاسخگویی به شهروندان محترم استانی و مراجعان ادارات کل مستقر در ساری که از سراسر استان تشریف می آورند که خود بار ترافیکی و ازدحام و مشکلات ارائه خدمات شهری به عزیزان هم استانی را در پی دارد و این مشکلات به شهروندان ساروی تحمیل می شود . بنابراین در درجه اول باید استانداری محترم ، ادارات کل مستقر در ساری ، فرودگاه ، بندر و ... بودجه لازم استانی در جهت توسعه زیرساختهای مرکز استان اختصاص دهند چرا که خود و مراجعه کنندگانشان اولین بهره بردار آن هستند . واقعا مقدور نیست بودجه محدود شهرداری و فرمانداری ساری صرف سرویس دهی به مردم کل استان گردد . امیدوارم فرماندار متعهد و فرهنگی جناب آقای سیدعباس حسینی نژاد ، اعضای محترم شورای شهر و شهرداری ساری موفق باشند . با تشکر
براری 23 مهر 1390
چرا فقط از ترافیک خودتان مینویسید ؟
یعنی شما بی خبر از ترافیک شدید ، اعصاب خورد کن و نابود کننده بـابـــل بـزرگ هستید ؟
شهرستان بـزرگ ، مرکزی و محوری بـابـــل ، با بیش از 500،000 نفر جمعیت که قدم در راه کلانشهر شدن میگذارد ، ترافیک و رفت و آمدی به مراتب بیشتر و کسل کننده تر از ساری دارد .
چرا چیزی از آن نمینویسید ؟ چرا از ترافیک سنگین در بـابـــل سخن نمیگویید ؟
همیشه یک طرفه به قضیه ها نگاه نکنید .
بدانید اگر ساری ترافیک دارد ، بـابـــل ( با کمال تاسف ) ابر ترافیک دارد .
مسئولان و مدیران شهرستانی و استانی باید فکری برای رفع معضل ترافیک در این دیار همیشه سبـــز بهارنارنج کنند ، و بـابـــل را از این وضعیت خارج نمایند .

با تشکر و سپاس از جناب رنجبر فرح آبادی که به اینگونه مسائل میپردازد .
شهروند 23 مهر 1390
حیف ازمردم بافرهنگ و فرهیخته ساروی که .......درمورد معضلات و پیشرفت شهر تصمیم می گیرند
ساروي ريكا 23 مهر 1390
اتفاقا هركسي چه اصالتا ساروي باشه و چه نباشه ساري به گردش حقي داره و هنه تنها همه كساني كه در ساري زندگي مي كنند بلكه همه مازندراني ها به نوعي ساروي هستند.
arvi 23 مهر 1390
شورای شهرکه همه دارن تبلیغات میکنندبرایک نماینده واصلاًبه فکرشهرنیستند...اگرغرورخودشون وکناربگذارندوباادب وخشوع به خدمت استانداربروند "این وضع شهرمان نمیشود.
محمد علی رنجبر 24 مهر 1390
سپاس از این همه توجه . فقط یک جملی کوتاه وآن اینکه ،ترافیک ساری فقط با تغییر در رفتار شهروندان قابل حل است . از روانشناسان و روانپزشکان محترم حتما کمک بگیرید.
براری 24 مهر 1390
تمامی شهرستان های استان با ترافیک دست و پنجه نرم میکنند .
چه دلیلی دارد مرکز نشینان محترم ( بابلی ها و ساروی ها ) فقط و فقط به ترافیک و مشکلات خود دامن بزنند و فقط از آنها نام ببرند ؟
مگر دیگر شهر ها جز مازندران نیست ؟ مگر ما هم حق آب و گل نداریم ؟ چرا فقط از ساری و بـابـــل مینویسید ؟ چرا کل استان را خلاصه کرده ایید در این دو شهرستان مرکز نشین استان ؟
درست که بـابـــل و ساری به نسبت دیگر شهرستان ها دارای ترافیک و تردد بیشتری هستند ولی این دلیلی بر اینکه فقط به این دو شهرستان بپردازید نمیباشد و باید این حق را به دیگر شهر های اطراف بدهید که معترض باشند .
شمال نیوز خواهشن چاپ کنید
بابلی - کلانشهر 24 مهر 1390
باید به امور و معضلات بابل عظیم بپردازید (ابر)شهر بابل که در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین شهرهای کشور و به جرات می توان گفت خاورمیانه هست جدای از دیگر شهرهای کشور رو به سوی پیشرفت چهار نعل می تازد، بابل جمعیت بیشتر از آن چیزی دارد که اعلام می شود شاید یک ملیون یا بیشتر ولی بهر حال بابلی ها خیلی با کلاس هستن و بیشتر شبیه تهرانی ها و شهرهای بزرگ و خارج زندگی می کنن ( همه جا معروفن به با کلاسی ، من یک مسافری رو دیدم که از یکی از شهرهای جنوب آمده بود و وقتی بابل را دید از کلاس این شهر و مردم اون بشدت تعجب کرده بود و از شباهت بابل با شهرهای بزرگ کشور و خارج صحبت می کرد) ما از همین جا اعلام می کنیم بابل باکلاس و خیلی بزرگ آماده می شود برای ورود به جمع کلانشهرهای کشور و بعد قاره ، بابل جا دارد تا بعنوان پایتخت دانشگاهی (دانشگاههای بسیار بسیار باکلاس و بزرگ و معروف) و فرهنگی (به دلیل داشتن مردمان بافرهنگ) و همینطور ورزشی (داشتن تیم بسکتبال کاله بابل) و بیمارستانی (بیمارستان ها با کلاس) کشور انتخاب شود و این بر مسئولین ماست که همت کنند ، اگر امکان دارد مسئولین به فکر مترو ، هتل چند ستاره و ... هم باشند تا بابل با کلاس برای کلانشهر شدن کم و کسر نداشته باشد، درود بر مازندران و بابل زنده باد بابل (شهربهار نارنج شهر باکلاس)
نا شناس 25 مهر 1390
1- کسی که میگوید مردم با ماشین شخصی به خیابان نیایند آیا به این موضوع فکر کرده که زیرساخت های حمل و نقل عمومی مهیا شده است یا خیر؟
2- حرکت مثبتی که در خیابان قارن ساری انجام شده و لاین سمت راست آن توقف مطلقا ممنوع شده است بهتر است در خیابان های دیگر نظیر فرهنگ انجام شود.
3- مسئولین محترم اداره تاکسیرانی باید پاسخگو باشند که در ساعات تاریکی شب(معمولا) پس از اذان چرا آمار تاکسی هایی که مسافرکشی می کنند به شدت کاهش می یابد. بنده این موضوع را با تلفنی با مسئول بازرسی تاکسیرانی در میان گذاشتم و ایشان در جواب فرمودند برای اینکه تاکسی ها در ان زمان باید بروند صف پمپ گاز!!!!! و من در جواب ایشان گفتم چرا همه تاکسی ها هماهنگ و منظم و در یک ساعت خاص به این کار اقدام می کنند؟!
4- عدم وجود نظارت موجب شده است تا افرادی از شهرهای مجاور به عنوان مسافرکش وارد حوزه مرکزی شهر ساری شوند و با قیمت بالاتری از قیمت متداول به این کار مبادرت ورزند.
5- یقین داشته باشید اگر وسایل حمل و نقل عمومی توسع یابد و فرهنگ سازی انجام گیرد مردم پذیرای شرایط جدید خواهند شد. یادتان باشد روزی بستن کمربند ایمنی کاری مسخره بود اما اکنون نبستن آن کاری احمقانه است.
لطفی 25 مهر 1390
ترافیک . . ترافیک و باز هم ترافیک . .
ما که مردیم از بس به این مسئولین شهرستانی و استانی گفتیم به داد بـابـــل بـزرگ و ترافیک وحشتناک آن برسید .
پس کجاست وعده ساخت زیر گذر و روگذر در بلوار های جانبازان و ولیعصر ؟ کجاست بهره برداری از ترمینال بـزرگ بین شهری ؟ چرا به وعده احداث زیرگذر بـزرگ در میدان شیرخورشید عمل نکرده اید ؟ چرا فقط بلدید شعار دهید ؟ چه کسی باید به آنها عمل کند ؟ مردمان مامطیــر کبیر از این همه بی مهری و کم لطفی مسئولان استانی و شهرستانی خسته و دلزده شده اند . چرا کسی به داد دیار همیشه سبز بهارنارنج نمیرسد ؟ چرا انقدر کوتاهی و سهل انگاری میکنند ؟ چرا باید بـابـــل ، یکی از بـزرگ ترین ، پرجمعیت ترین ، محوری ترین ، مرکزی ترین و مهم ترین شهرستان های شمال کشور با این همه کم لطفی مسئولان مواجه باشد ؟ این حق شهرستان ولایت مدار و دارالمومنین شمال کشور نیست .
شمال نیوز تشکر بابت اطلاع رسانی و رساندن اخبار به گوش مردمان فهیم مازندران و خطه شمال کشور
رستمی راد 25 مهر 1390
خدایا ما را از شر بابلی ها و سارویها خلاص کن . .
خسته شدیم از بس در این سایت و آن سایت فقط و فقط به بساری و بـابـــل پرداخته شده است !
لااقل از هر 10 مطلب ، یکدونه هم برای ما نیست !
ما تا کی باید تحمل کنیم ؟
غرب استانی ها بایستید و امل ما را هم با خود ببرید تا از شر بابلی ها و ساروی ها نجات پیداکنیم .
محمد علی رنجبر 26 مهر 1390
همه جای استان سرای من است.تعصبی نباشید .با تدبیر عمل کنید.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.049 seconds.